مامو پلاستی - جراحی کشیدن سینه

مامو پلاستی - جراحی کشیدن سینه

دکتر کاظم محقق 44219771-021
مامو پلاستی - جراحی کشیدن سینه

مامو پلاستی - جراحی کشیدن سینه

دکتر کاظم محقق 44219771-021

ریزش مو

 

 

ریزش مو چیست؟

رشد مو به طور معمول طی 2 تا 3 سال یک چرخه را کامل می کند. هر مو در این مرحله تقریباً 1 سانتی متر در ماه رشد می کند. تقریباً 90٪ از موهای سر شما هر بار در حال رشد است. در هر زمان حدود 10٪ از موهای سر شما در یک مرحله استراحت قرار دارند. پس از 3 تا 4 ماه ، موهای در حال استراحت می ریزند و موهای جدید در جای خود شروع به رشد می کنند.

به عنوان بخشی از این چرخه ، ریختن مقداری مو هر روز طبیعی است. با این حال ، برخی از افراد ممکن است ریزش بیش از حد (بیش از حد طبیعی) مو را تجربه کنند. ریزش مو از این نوع می تواند مردان ، زنان و کودکان را تحت تأثیر قرار دهد.

طاسی رایج چیست؟

"طاسی معمولی" معمولاً به معنی طاسی با الگوی مردانه یا طاسی با الگوی دائمی است. اصطلاح پزشکی این آلوپسی آندروژنتیک است. طاسی با مدل مردانه شایع ترین علت ریزش مو در مردان است. مردانی که این نوع ریزش مو دارند معمولاً این ویژگی را به ارث برده اند. مردانی که از سنین پایین شروع به از دست دادن مو می کنند ، طاسی گسترده تری پیدا می کنند. در طاسی الگوی مردانه ، ریزش مو به طور معمول منجر به عقب رفتن مو و طاسی در بالای سر می شود.

زنان ممکن است به طاسی با الگوی زنانه مبتلا شوند. در این نوع ریزش مو ، موها می توانند روی کل پوست سر نازک شوند.

علائم ریزش بیش از حد مو

برای بیشتر افراد ، ریزش بیش از حد مو به تدریج اتفاق می افتد ، به این معنی که در مدت زمان طولانی اتفاق می افتد. این امر خصوصاً در مورد طاسی با الگوی مردانه وجود دارد. ریزش مو بیش از حد در نظر گرفته می شود که منجر به ایجاد لکه های طاسی یا موهایی شود که به طور محسوسی کم پشت می شوند. در بعضی موارد ممکن است مو به طور ناگهانی ریزش کند. این امر معمولاً در اثر استرس ناگهانی یا طولانی مدت ، چه جسمی و چه عاطفی ایجاد می شود.

چه عواملی باعث ریزش بیش از حد مو می شود؟

تعدادی از موارد می توانند باعث ریزش بیش از حد مو شوند. به عنوان مثال ، حدود 3 یا 4 ماه پس از یک بیماری یا یک جراحی بزرگ ، ممکن است ناگهان مقدار زیادی مو از بین برود. این ریزش مو مربوط به استرس بیماری است و موقتی است.

مشکلات هورمونی می تواند باعث ریزش مو شود. اگر غده تیروئید شما بیش فعال یا کم کار باشد ، ممکن است موهای شما ریزش کند. این ریزش مو معمولاً می تواند با درمان بیماری تیروئید کمک کند. در صورت عدم تعادل هورمون های زنانه یا مردانه ، معروف به آندروژن و استروژن ، ممکن است ریزش مو رخ دهد. اصلاح عدم تعادل هورمون ممکن است ریزش مو شما را متوقف کند.

بسیاری از خانم ها حدود 3 ماه پس از بچه دار شدن متوجه ریزش مو می شوند. این از دست دادن همچنین مربوط به هورمون ها است. در دوران بارداری ، مقادیر بالای برخی از هورمون ها باعث می شود بدن موهایی که معمولاً می ریزند را حفظ کند. وقتی هورمون ها به سطح قبل از بارداری باز می گردند ، آن موها می ریزند و چرخه طبیعی رشد و ریزش دوباره شروع می شود.

برخی از داروها می توانند باعث ریزش مو شوند. با قطع مصرف دارو ، این نوع ریزش مو بهبود می یابد. داروهایی که می توانند باعث ریزش مو شوند شامل داروهای رقیق کننده خون (ضد انعقاد خون نیز نامیده می شوند). داروهایی که برای نقرس ، فشار خون بالا یا مشکلات قلبی استفاده می شوند. ویتامین A (اگر مقدار زیادی از آن را مصرف کنید) ؛ قرص ضد بارداری؛ و داروهای ضد افسردگی.

برخی از عفونت ها می توانند باعث ریزش مو شوند. عفونت های قارچی پوست سر می تواند باعث ریزش مو در بزرگسالان و کودکان شود. عفونت با داروهای ضد قارچ درمان می شود.

سرانجام ، ریزش مو ممکن است به عنوان بخشی از یک بیماری زمینه ای مانند لوپوس یا دیابت رخ دهد. از آنجا که ریزش مو ممکن است از علائم اولیه یک بیماری باشد ، یافتن علت برای درمان آن مهم است.

آیا برخی از مدل های مو یا روش های درمانی می توانند باعث ریزش مو شوند؟

آره. اگر از دم خوک یا میخچه استفاده می کنید یا از غلتک موی محکم استفاده می کنید ، کشیدن مو باعث ایجاد نوعی ریزش مو به نام آلوپسی کششی می شود. اگر قبل از ایجاد زخم در پوست ، کشیدن متوقف شود ، موهای شما به طور طبیعی رشد می کنند. با این حال ، اسکار می تواند باعث ریزش دائمی مو شود. درمان های موی روغن داغ یا مواد شیمیایی مورد استفاده دائمی (همچنین "فر" نیز نامیده می شود) ممکن است باعث التهاب (تورم) فولیکول مو شود. این می تواند منجر به ایجاد زخم و ریزش مو شود.

ریزش مو چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر مشکوک به ریزش بیش از حد مو هستید ، با پزشک خود صحبت کنید. او احتمالاً در مورد رژیم شما ، داروهایی که مصرف می کنید ، و اینکه آیا اخیراً بیماری داشته اید و نحوه مراقبت از موهایتان از شما سوالاتی خواهد کرد. اگر زن هستید ، پزشک ممکن است در مورد چرخه قاعدگی ، بارداری و یائسگی سوال کند. پزشک شما ممکن است بخواهد معاینه بدنی انجام دهد تا به دنبال دلایل دیگر ریزش مو باشد. سرانجام ، ممکن است پزشک آزمایش خون یا نمونه برداری (با گرفتن نمونه کوچکی از سلول ها برای بررسی در زیر میکروسکوپ) را تجویز کند.

آیا می توان از ریزش مو پیشگیری یا جلوگیری کرد؟

هیچ راهی برای جلوگیری از طاسی با الگوی مردانه (یا طاسی با مدل زنانه) وجود ندارد زیرا این یک ویژگی ژنتیکی است ، به این معنی که شما ژن طاسی را از والدین خود به ارث برده اید.

می توان از برخی دلایل دیگر ریزش بیش از حد مو جلوگیری کرد. به عنوان مثال ، می توانید با محکم نکردن حالت مو به گونه ای که فشار زیادی به پوست سر شما وارد شود ، از ریزش مو جلوگیری کنید. همچنین می توانید با پزشک خود صحبت کرده و از مصرف داروهایی که باعث ریزش مو می شوند خودداری کنید.

درمان ریزش مو

بسته به نوع ریزش مو ، روش های درمانی در دسترس هستند. اگر دارویی باعث ریزش موی شما شده است ، ممکن است پزشک بتواند داروی دیگری تجویز کند. شناخت و درمان عفونت ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. اصلاح عدم تعادل هورمون ها می تواند از ریزش بیشتر مو جلوگیری کند.

داروها همچنین ممکن است به کندی یا جلوگیری از بروز طاسی رایج کمک کنند. یک دارو ، ماینوکسیدیل (نام تجاری: Rogaine) ، بدون نسخه پزشک در دسترس است. به پوست سر مالیده می شود. زنان و مردان می توانند از آن استفاده کنند. داروی دیگری به نام فیناستراید با نسخه پزشک در دسترس است. این به صورت قرص است و فقط مخصوص آقایان است. ممکن است 6 ماه طول بکشد تا بفهمید که یکی از این داروها مثر است.

زندگی با ریزش مو

ریزش مو می تواند ویرانگر باشد. بسیاری از افراد موی ضخیم را نمادی از جوانی و نشاط می دانند. بنابراین از دست دادن آن - مهم نیست که چقدر جوان هستید - می تواند احساس پیری در شما ایجاد کند. این می تواند احساس جذابیت کمتری در شما ایجاد کند. این می تواند عزت نفس کلی شما را کاهش دهد.

به خاطر داشته باشید که احساس کردن آنچه احساس می کنید اشکالی ندارد. همچنین بد نیست که به دنبال یک استراتژی برای جلوگیری یا حتی برگشت ریزش مو باشید. خواستن مو به معنای بیهوده بودن شما نیست. شما نباید نسبت به انجام کاری در مورد ریزش مو احساس گناه کنید.

اگر درمان کافی برای نوع ریزش شما در دسترس نباشد ، ممکن است مدل موهای مختلف یا کلاه گیس ، تکه های مو ، بافت مو یا جایگزینی مصنوعی مو را امتحان کنید.

سوالاتی که می توانید از پزشک خود بپرسید

علت ریزش مو من چیست؟

آیا درمانی وجود دارد که برای من مفید باشد؟

چه مدت طول می کشد تا موهای من رشد کند؟

آیا موهای من به همان صورت رشد می کنند یا بافت متفاوت خواهد بود؟

من عفونت قارچی دارم. چه مدت طول می کشد تا دارو شروع به کار کند؟

آیا باید مدل موهای خود را تغییر دهم؟

آیا می توانم کاری کنم که موهایم پرتر شود؟


پی آر پی برای رویش مجدد مو

مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو